Däckverkstadshumor

Idag åkte jag och min vän Maria till något som pappa refererat till som "DäckLarssons" som egentligen inte hette det utan hette däckhuset. Det var ju lätt för mig att veta, så vi surrade runt, runt tills jag slog pappa en pling och han informerade mig om vart det låg med mera, och att det Däcklarssons tydligen var något man kalla det internt... NAHA?!.
När vi kom  dit till det testosteronstinna veckplåtshuset med 470914 däck i så gick vi in i något som kallades "kundmottagningen" och blev direkt hänvisade till garaget bredvid där en mindre charmerande man plus tusen andra mindre charmerande män som inte verkade ha sett tjejer förut jobbade (varav en hade en blonderad hockeyfrilleliknande frisyr, kan vara värt att nämna) nåväl vi återgår till den mindre charmerande mannen nummer ett.

Han såg väll hyfsat normal ut tills han öppnade munnen. Herregud har sällan kännt mig så obekväm, jag som sällan känner mig obekväm då jag oftast inte uppfattar situationen obekväm, som t.ex. vid extremt långa tystnader med nya människor. Denna stackars socialt handikappade man försöker sig på olika kommentarer, och frågor och sedan på ett skämt.

"Jaha... vad ska du ha för däck då?"
"Ehh.. tjaae... hmm sommardäck? vaddå finns det olika?"
"Höhö... Du kanske vill ha runda och svarta kanske?"

Herregud. Jag är glad att jag hade min trogna vän där, om inte annat hade jag nog gått och klämt mig mellan några däck.



/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0