Eftermiddagshäng med furmen och fuffen

Hej!

Skulle egentligen åkt och tränat idag efter jobbet men det blev icke så utan jag fastnade hos farmor och farfar i 6 timmar... käkade after eight, pannkakor och pratade liv. Samtalsämnen pendlar mellan min framtid, valet, sverigedemokraterna, länder/resor, Min favorit radiokanal p3:s knasiga program och gamla roliga historier.

Bland annat en gång när farfar fick för sig att ut och gå mitt i vintern låste altandörren där farmor stod och sopa snö, var borta i en o en halv timma då han slog sig i slang med grannen, kolla in havren på åkern, slog en drill m.m.  kom tillbaka och satte sig bekvämt i sin lässtol. Då han hör hur det knackar lite försiktigt. går o kikar ut genom köksdörren där farmor står och stirrar ilsket. Farfar fram och öppnar och springer rädd därifrån, farmor jagar efter ställer sig ansikte mot ansikte och läser på sin skorriga ilskna skånska.

Efter en timmas häng får jag dock mess från lillsyrran som sett oss ifrån bussfönstret och hoppat av så hon kom också och hängde. Och jag lillsyrran och storsyster har bl.a. samma garv. Haha. Men idag när farfar satt o berätta nått roligt och jag ska lägga en kul kommentar så hör jag som ett eko från vänster i EXAKT samma tonläge och EXAKT samma slangiga enköpingsändelser:

"JAHAAA ja tänkte vääll!! Jaa BAH.."

Hahaha det var som när man pratar i telefon och man hör sig själv med 2 sekunders fördröjning :D



Farmor vinner över farfar i "käpp" på deras fest i sommras. Dom har för övrigt varit tillsammans i 48 år iår...



Hyfsat opigg tjej i sina bästa år haha, som somnade i tv-rummet



Lillsyrran med tårtspaden i högsta hugg!

Nåväl mycket värd kvalitétstid med dom =)

Nu ska jag dö i min säng

/E P A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0