Vad är en helg....

utan en utgång? fullkomligt dötrist.

Matilda min bästa vän berättade om hennes upptåg igår... blä o fy för hemma-helger även om jag haft en riktigt najs helg! hahah det finns inget roligare än att vakna upp dagen efter (med Matilda) och dela sina upplevelser dagen innan. En helg jag aldrig kommer glömma är när jag o Matilda förmodligen hade haft en kanoners kväll dagen innan och vaknade upp i mitt rum hos mamma. Rummet jag bodde i då pekade åt en lekplats.
Just denna morgonen hade en liten (läs. äcklig skitunge) unge bestämt sig för att åka rutschkana. Förmodligen hade det varit nollgradigt och det hade lagt sig en liten isbeläggning just i slutet av rutschkanan. Klockan var 8 på morgonen och ungen ställer sig och bankar och slår på den där satans rutschkanan med en gul plastspade.

BANK BANK BANK

Elin (jag) går upp o står o svär ett tag tills jag öppnar fönstret o ropar lite beskedligt "sluta!", går o lägger mig igen känner mig rättså tillfredsställd. Tills ung(jäveln) fortsätter o slår och slår. DÅ har Matilda fått nog dundrar upp ur sängen mosar mig o slänger upp fönstret o fullkomligt vrålar "MEN SLUTA DÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ".

Ungen fick nog men för livet och något bankande har jag inte hört mer.





Förra helgen... några bilder finns inte på mig.... "synd"!

/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0