Begravning

I torsdags var jag ute och rumlade med bästa Emmilutt! Vi var på stocken och hade det trevligt, tog sista bussen hem och sov rätt rangligt hela natten... vaknade flera gånger av att jag låg o skakade haha!

Nåväl dagen efter skulle vi på begravning för en gammal kär tant som vi fick privilegiet att träffa! Men vägen dit var ett helvette! Min lillasyrra hade kört iväg o ställt cykeln på nått annat ställe så jag hade ingen cykel, så jag tänkte att jaha jag får väll gå då... Så kom vi till blomsterlandet där vi tänkte köpa nån blomma att lägga på kistan men konstaterade ganska snart att det inte fanns några.... Insåg att vi hade skitbråttom då begravningen började om 40 minuter... så vi turades om att en satt på sadeln och den andra stod upp och cyklade.. mycket effektivt... NOT.. eller jo det gick bra. Sjukt jobbigt bara, men vi hittade iaf en blomsteraffär på vägen där vi köpte blommor av någon som verkade gå i sömnen. Men vi hann!
Sen visade det sig att vi skulle åka och fira ner kistan i graven och där slänga ner blomman o säga adjö med mera... och vi hade ju bara en cykel och det var en bit dit. Så vi raggade upp varsin bil, varav jag raggade upp en stilig gubbe som jag då trodde var en vanlig kyrkovärd.... Vi kom ut på grusplanen och där står LIKBILEN!! Alltså var han bårbilschaufför hehe.... kändes mycket olustigt må jag säga, jag o tanten- den sista färden.

"Du kan ju sitta i fram med mig, om du inte vill sitta i bak förståss höhö"


Nåväl begravningen var mycket fin och jag är glad att jag gick...
Vila i frid.







Jävligt hypad buske en väldigt fin höstdag!






















/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0